Retour MediaMarkt

De MediaMarkt is een wereldwijd erg bekende winkel die gespecialiseerd is in elektronica. In filialen van de MediaMarkt zijn dan ook diverse spullen die met elektronica te maken hebben te vinden. Ook in Nederland is MediaMarkt een populaire winkel. Dagelijks worden er onder andere talloze laptops, smartphones, tabels, televisies, games, koffiezetapparaten en nog veel meer zaken die ook maar iets met elektronica te maken hebben gekocht. MediaMarkt heeft veel filialen, maar daarnaast is het ook mogelijk online je elektronica te bestellen. Dit krijg je dan in vrijwel alle gevallen dezelfde week nog binnen en je betaalt simpelweg online. Natuurlijk komt het ook wel eens voor dat er mensen zijn die het product dat ze hebben besteld of misschien wel in de winkel hebben gekocht willen terugbrengen. Dit is uiteraard in de meeste gevallen mogelijk, maar hoe werkt dit nou?

Hoe werkt retourneren bij MediaMarkt?

Wanneer je een product hebt aangeschaft in een van de MediaMarkt filialen of online via de website, maar je bent toch niet blij met je aankoop, dan kun je het product teruggeven. Indien alles in orde geretourneerd wordt krijg je je geld terug en is het binnen de kortste keren allemaal opgelost. Om het product te kunnen en mogen retourneren vereist de MediaMarkt echter wel een aantal voorwaarden, die strikt worden gehandhaafd.

Allereerst mag je alleen binnen 100 dagen na de aankoop het product terug brengen naar het retouradres om je geld terug te krijgen. Daarnaast is het zo dat het product in dezelfde staat, nieuw dus, moet zijn wanneer je deze komt terugbrengen. Uiteraard moet het product ook compleet zijn. Als je het product bijvoorbeeld koopt met in de verpakking 3 accessoires die erbij horen, dien je ook deze accessoires uiteraard nog te hebben. Tevens dien je te beschikken over de bon van het product.

MediaMarkt retour

Bijzondere situaties

Het kan best zo zijn dat je met je product in een bijzondere situatie terecht komt bij de MediaMarkt. Misschien wil je bijvoorbeeld het product ruilen dat je in de ene MediaMarkt filiaal hebt gekocht in een ander filiaal, maar is dat product daar niet op voorraad.

Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld het product al volledig hebt uitgepakt, maar het blijkt dat er iets niet of niet goed werkt wat je bijvoorbeeld gekocht hebt tijdens Black Friday. In deze situaties is het ten alle tijden een aanrader contact op te nemen met de klantenservice van de MediaMarkt. Alvorens je daadwerkelijk gaat retourneren naar het retouradres, kun je even vragen wat het beste is om te doen in jouw situatie.

Feedback:

Plaats een reactie