Retour Bol.com

Bol.com is een van de bekendste, misschien wel de bekendste Nederlandse webshop. Online verkoopt het platform van alles en nog wat. Van kleding, voor zowel mannen als vrouwen, tot aan boeken, spelletjes, accessoires voor thuis en in de auto, allerlei unieke cadeautjes en nog veel meer. Daarnaast staat bol.com over het algemeen onder de meeste mensen bekend als een webshop die een goede service levert. Zo zijn medewerkers vaak en makkelijk bereikbaar, maar is er ook vaak sprake van gratis verzending. Een ander punt dat te maken heeft met service is de mogelijkheid om een pakketje terug te sturen en natuurlijk ook je geld terug te krijgen. Dit wordt ook wel retourneren genoemd. Hieronder meer over het Bol.com retourbeleid.

Hoe werkt retourneren (retour) op Bol.com?

Wanneer je een product binnen hebt, maar er toch niet tevreden over bent, heb je de mogelijkheid dit product terug te sturen. In de meeste gevallen is het terugsturen van je artikel naar de leverancier gratis. Het eerste wat je doet is inloggen op je Bol.com account. Vervolgens ga je onder je account naar je bestellingen.

Je gaat naar de specifieke bestelling die je terug wilt sturen je meldt deze aan voor een retour. De nodige aanwijzingen krijg je vervolgens. Zo krijg je onder andere te zien via waar je je pakketje kunt terugsturen, maar je krijgt ook het retouradres van Bol.com.

Via een servicepunt zet je je pakketje op de post. In de meeste gevallen krijg je dan ook een track & tracé nummer. Via dit nummer kun je je pakketje in de gaten houden. Wanneer Bol.com het pakketje heeft ontvangen krijg je het bedrag teruggestort op je rekening.

Bol.com retour

Wat bij grotere pakketen?

Pakketten die in de brievenbus passen kun je dus zelf opsturen. Dit is gratis en hier hoef je zelf dan ook geen postzegel voor te kopen. Wanneer er sprake is van een grote pakket, die je zelf niet kunt wegbrengen, komt Bol.com het pakketje bij je aan de deur afhalen. Ook in dit geval kost het jou uiteraard geen geld om je pakketje terug te sturen. De medewerker die deze komt ophalen weet hoe hij het product moet terugbrengen en hij of zij weet uiteraard ook het retouradres.

Een van de weinige gevallen waarin een pakketje retourneren je wel geld kan kosten is wanneer de aanbieder van het product zelf aangeeft dat terugsturen geld kost. Dit staat er dan ook duidelijk bij, zodat je hier van te voren van op de hoogte bent.

Meer over retourneren:

Feedback:

1 gedachte over “Retour Bol.com”

  1. Hallo,

    Op 3 mei ‘22 heb ik een loopband à €199,- gekocht bij jullie. Deze weer geroutineerd op 21 mei’22 via PostNL, daar deze niet voldeed en ik hier niet op kon lopen. ( mijn stappen zijn te groot ) Ik heb hier het retourbewijs nog van. Tot op heden heb ik mijn geld nog niet terug mogen ontvangen en we zijn inmiddels alweer 28 juli ‘22. Graag zou ik zo spoedig mogelijk dit afgehandeld zien en het bedrag weer op mijn rekening zien staan.

    Vriendelijke groeten,
    Karin Breekveldt

    Beantwoorden

Plaats een reactie